טארוט קיימים כבר אלפי שנים.מוצאם אינו ידוע, יש הטוענים שמקורם של הקלפים הראשונים בסין או בקוריאה, מקומות שבהם נמצאו קלפים מהמאה ה-11 לספירה.
אחדים מאמינים ,שמקורם של הקלפים בהודו,אך קלפים אלה והסמלים שעליהם אינם דומים כלל לקלפים אירופיים.
רבים טוענים שמקורם במצרים העתיקה, אולם החפיסות הראשונות שנמצאו אינן מצריות או אירופיות.
הדעה,שמצרים היא מקור הטארוט, היא העתיקה מכולן,והעמיקה במיוחד במאה ה-18 בקרב אלה שעסקו בחקר הנסתר.
במשך השנים הועבר ידע הטארוט במסורת שבעל פה,מפה לאוזן.
עם התפתחות הדפוס באירופה,במאה ה-14 הופיעו קלפי טארוט הראשונים.
היסטוריונים שונים ניסו להסביר את מקורותיה של המילה טארוט.
היו שהציעו,שמקור המילה הוא המילה המצרית העתיקה טה-ראש, שפירושה הדרך המלכותית.
אחרים טענו שהשם נגזר מהמילה הלטינית רוטה,שפירושה גלגל,המייצג בקלפים את מעגל החיים מלידה עד מוות.
רוטה היא היפוך אותיות של המילה טארו ומופיעה בחלק מהחפיסות על קלף גלגל המזלות.(ראה תרשים 1).
היפוך נוסף של האותיות יתן לנו את המילה תורה בעברית שפירושה ספר החוקים ויכולה להוות חוט מקשר בין הטארוט והקבלה.
יש הסבורים כי טארוט נגזר משמו של תות אל החוכמה והסדר של המצרים הקדמונים.
כמו כן קיימת אפשרות,שמקור המילה במילה הצוענית הונגרית טאר שפירושה חפיסת קלפים,שמקורה במילה טארו בשפה הסנסקריט.
בטארוט ניתן למצוא אלמנטים מתורות שונות: מהאסטרולוגיה,הקבלה,הנומרולוגיה,האלכימיה והמיתולוגיה.
לפי קורט דה גבלין ,ארכאולוג צרפתי שעסק בחקר הנסתר, בן המאה
ה-18 אשר היה המלומד המודרני הראשון שכתב על קלפי הטארוט, קלפי הטארוט הם ספר התמונות המשמר את המפתחות למאגיה של מצרים הקדומה.
הוא העלה השערה כי עשרים ושניים קלפי המערכת הראשית היו שרידי הספר של תות ,אל החוכמה והסדר המצרי.והאמין שקלפי הטארוט תיארו את בריאת העולם וסודות היקום.
אליפז לוי,פילוסוף וקבליסט מהמאה ה-19 ,קישר בן עשרים ושתיים האותיות של השפה העברית וקלפי המערכת הראשית,והוא היה הראשון שקישר בין ארבעת היסודות וארבע סדרות הטארוט.
עמותה סודית,בשם שחר הזהב הוסיפו ויצרו שילוב בין הקלפים לסמל
הקבלי,הידוע בשם עץ החיים, הם גם הסבירו את הסמליות של המספרים העיבריים בטארוט,גימטריה בערך המספרי של הקלפים ובמספורם.
המלומד שהעביר את שימוש ולימוד הטארוט בזמנים המודרניים,היה דוקטור ארתור אדוארד ווייט,שגם הוא נמנה עם חבריה של האגודה המיסטית מסדר שחר הזהב.
וייט היה בין הראשונים שהציג לראשונה את הרעיונות האזוטריים לציבור הרחב,וזאת הוא עשה על ידי עיצוב חפיסה קלפים אשר בה סיפר סיפוריים סימליים באמצעות דמויות שיהיו מובנות לכל אדם,סמלים אשר קודם לכן היו תורת הנסתר.
במאה ה-20 הדימויים של הטארוט נחשבו על ידי הפסיכולוג ק.ג. יונג כחופפים לגמרי לארכיטיפים של הלא-מודע הקולקטיבי,אשר בהם השתמש לשיטת חינוך המובילה להארה רוחנית.
חוקרי קלפי הטארוט שהשפעתם מגיעה עד ימינו,ראו בטארוט מערכת סמלים המייצגת חיים של האדם,הן ברמה המעשית של חיי היום-יום והן ברמה של גדילה והתפתחות רוחנית.
סמלים אלה הם שפה אוניברסלית אשר מגשרת בין עולמות נראים ובלתי נראים,מתקשרת עם הנפש ומייצגת מראה חזותית של שינויים פנימיים וחיצוניים בכל רגע נתון.
ייחודיותם של קלפי הטארוט היא שלמרות הידע הרב שהם מכילים בתוכם,הם מדברים ברמות שונות,לכן מתאים לגילאים שונים ושימוש מגוון כגון:משחק,פעילות חברתית,כלי חיזוי או ככלי למידה המביא לצמיחה רוחנית.
גלגל המזלות (תרשים 1)